Socialt ansvar skaber både mening og bundlinje

Relations Management bygger på Essentielle værdier som:
Ære, selvværd, samvær, fællesskab, holdånd, med fokus på at udvikle, at skabe noget sammen, værdier gennem relationer.
Udvikling skal ske for at forbedre ikke for at tjene flere penge, Socialt Ansvar skaber mening og flytter fokus mod det som mangler og stimulere evnerne til at tænke kreativt og for alt andet end egen vindings skyld.
Hvis vi kikker i historien, så er de største succes ikke kommet ud fra det at skabe profit, men i den ånd at forbedre og gøre tinge lettere til alles bedste. På samme måde som kunst bliver skabt, stor kunst er ikke lavet for at tjene stort.

Lykke har aldrig være betinget af kapital og profit, men ved store følelsesmæssige hændelser mellem mennesker. Derimod er egoisme tæt forbundet med profit, magt og indflydelse. Jeg kunne fristes til at sige at ud af profit springer egoisme og egoisme avler egoisme.
I disse egoistiske tendenser er det let at se at de essentielle værdier, ligger langt under den menneskelige bundlinje. Hvilke kan ses som meget medmenneskeligt fattigt, og uden det der binder mennesker sammen er krise en kendsgerning.

Så skal krisen vendes til forandring, skal det at drive forretning ses med et helt andet objektiv, nemlig: Hvad er det vi ikke vil leve uden?, Hvad sætter jeg en ære i? Hvad bidrager jeg med? Lokalt og Globalt..

Print Friendly, PDF & Email
Dette indlæg blev udgivet i Lederskab og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *